İlk Yayimin Yapimina Basladim..

İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen hamitesen » Cum Mar 08, 2013 9:57 am

Merhaba arkadaslar.. Uzun bir arastirma sorma sorusturmadan sonra nihayet ilk yayimin yapimina basladim..

Aslinda uc parcali yay yapmaya niyetli idim ama iki santim kalinligindaki ham sallarin halkalarinin yanlis yonde olmasindan oturu bukme denemesinde kirildilar.. bende İki santimlik ham latalari 9 mm olacak sekilde ikiye boldum ve 5 parcali yay yapmaya karar verdim.. Maksat hem pratik olsun hemde bakalim sureci iyi idare edebiliyormuyum nerelerde yanlis yapicam yada yapmayacam goreyim dedim..

İs yerinde tabldot yemeklerin isitildigi kazanda suya degmeyecek sekilde yaklasik iki saat beklettim.. Su tam kaynamadigi icin buhar sicakligi yeterli olmaz diye dusundum bu kadar bekletirken.. daha evvelden hazirladigim iki kalipta gayet basarili bir sekilde sallari buktum.. Ve su an kurumaya biraktim..1 hafta sonra kaliptan cikaracagim..

Koyden binbir yakarisla getirttigim manda boynuzlari anadolu mandasi olmasi sebebiyle cok duzgun degil ama cok yamuk yumuk da degil sukur.. Tek sorun onu nasil plaka haline getirecegimden emin degilim.. Marangozlar sert olur diye kesmiyorlar.. Spirallede duzgunce kesilmiyor.. artik testere ile ugrasacagim..

Sinirleri de bir kasaptan temin ettim 35-40 cm uzunlugunda sekiz on tane var.. Su an kurumak uzere asildiklari yerde duruyorlar.. Malum istanbulda havalar serin di yeni yeni isinacak gibi duruyor... Biraz gec kururlar ama zaten onlari dosemenin sirasi gelene kadar hazir olurlar diye umuyorum..


Tek eksigim Tutkal.. Elimdeki sinirlerden tutkal yapabilirim belki ama ugrasmak icin ne yerim var nede zamanim.. Evde yzpim desem hanim canima okur :)) Eger elinde fazlaca olan varsa gonderebilirse sevinirim.. Hazir boncuk tutkali aldim ama onuda kullanmak istemiyorum acikcasi..

Simdilik bu kadar.. ilerleme kaydettikce buradan paylasacagim..
hamitesen
 
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzt Şub 04, 2013 3:39 pm

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen ilkaydemirhan » Cum Mar 08, 2013 1:59 pm

Merhaba Hamit bey,
Aramıza hoş geldiniz. Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim. Yaptığınız çalışmaların fotoğraflarını foruma koyarsanız daha iyi yardımcı oluruz. Elinde fazladan tutkal olan arkadaşlar paylaşacaklardır. Daha da olmazsa tutkal yapar size gönderebilirim. Yay yapım aşamaları sıkıntılı ve uzun bir süreçtir. Etrafa yaydığı gürültü ve koku kirliliği bunun cabasıdır. Umarım yılmadan amacınıza ulaşırsınız.

Saygı ve selamlarımla,

İlkay DEMİRHAN
İlkay DEMİRHAN
Kullanıcı avatarı
ilkaydemirhan
 
Mesajlar: 297
Kayıt: Pzt May 30, 2011 9:53 am

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen erhanaltındere » Cum Mar 08, 2013 5:43 pm

hoş geldiniz hami bey sabırlı olursanız mutlaka başarırsınız kolaylıklar dilerim selamlar
Kullanıcı avatarı
erhanaltındere
 
Mesajlar: 49
Kayıt: Pzt Kas 28, 2011 9:18 pm

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen m.emincan » Pzt Mar 11, 2013 10:58 am

Hamit bey aramıza hoşgeldiniz 5 parçalıda boynuz kullanmak ilk etapta cesaret ister.Beş parçalıda boynuz ve sal kalınlığı ve yayın boyutu ne olabilir ilk önce bunu araştırmak lağzım ben bu sorunun cevabını araştırıyorum bulursam paylaşırım sizde bulursanız paylaşırsanız sevinirim saygılar
m.emincan
 
Mesajlar: 27
Kayıt: Sal Nis 17, 2012 9:35 pm

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen bilalhayridoğan » Pzt Mar 11, 2013 10:49 pm

Aramıza hoşgeldiniz,muvaffak olacaksınız zamanla, çalışmaya devam.
https://gazi.academia.edu/BİlalHayriDoğan
"(o oku)Attığın zaman da sen atmadın, fakat Allah attı." (enfal suresi 17.ayet)
bilalhayridoğan
 
Mesajlar: 320
Kayıt: Pzt May 30, 2011 5:40 pm
Konum: ANKARA

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen hamitesen » Prş Mar 14, 2013 3:30 pm

Hosbulduk arkadaslar.. Tesekkur ederim sicak karsilamaniz icin.. Kaliptan cikan sallarin resimlerini paylasayim evvela..

1363359475380.jpg


1363359476242.jpg


5 parcali yayin 3 parcali yaydan pek bir farki yok gibi geliyor bana dolayisiyla boynuz vurmanin cesaret gerektirdigi kismi acarsaniz sevinirim.. Bu konuda bir bilgi acigim var belliki :)
Aslinda deneme yayi oldugu icin boynuzun karin kismini kullanmayi dusunuyorum.. Hafif yaylarda bu karin kisminin kullanildigini okumustum bir yerde..

Tutkal konusunda hala sıkınti icerisindeyim ucreti mukabilinde paylasacak biri varsa gercekten cok minnettar olurum..

Kaliptan cikan sallari bir haftada bu sekilde ipe bagli olarak bekleticem.. Bu arada kabza ve kasanlari ayarlamis olurum..

Boynuzuda hala elim degipte bolemedim ikiye bakalim bu hafta hallederim insallah :)
hamitesen
 
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzt Şub 04, 2013 3:39 pm

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen hamitesen » Prş Mar 14, 2013 8:02 pm

Sabirsizlik ve isguzarlik bas gosterdi bir haftanin sonunda kaliptan cikardigim sallara kabzaya boncuk tutkali ile yapistirdim.. Gelin gorunki marangoza gitmeye usenip kabza kulaklarinin girecegi yeri dekupajla kesince biraz genis oldu dolayisi ile kabza kulaklari tam uymadi.. yinede iyice presleyip yapistirdim.. Kuruduktan sonra biraz guc uygulayip bakacagim durumuna olmadi kabza ve sali adam gibi bir arada tutacak bir sekilde sinirle saracagim yada baska bir alternatif bulacagim..

Resmide soyle..

Resim
hamitesen
 
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzt Şub 04, 2013 3:39 pm

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen ilkaydemirhan » Cum Mar 15, 2013 1:19 pm

Hamit bey merhaba,
Aslında Osmanlıda 5 parçalı yay yoktur diye biliyorum. Biz 3 parçalı için yeterli uzunlukta sal bulamadığımız için 5 parçalı yapıyoruz. 5 parçalı yayda parça ve bağlantı sayısı fazla olduğundan hata yapma olasılığı fazladır. Ancak 5 parçalı yay yapıp çalıştıran arkadaşlarımız da mevcuttur. Eğer elinizde malzeme bolsa boynuz yapıştırabilirsiniz. Elinizde zar zor bulduğunuz boynuzlar varsa iyice ustalaştıktan sonra kullanmakta fayda var. Bunun haricinde tabiiki istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz. 5 parçalı yaya boynuz yapıştırabilirsiniz. Arkadaşımız, elinizdeki boynuz zayi olmasın diye düşünerek böyle bir öneride bulunmuş.

Fotoğrafınız benim işyerindeki filtreye takıldı. imageshack gibi bir siteden eklemeyi deneyin. Yada alt tarafta eklentiler var oradan direk bilgisayarınızdan yükleyebilirsiniz.

Saygı ve selamlarımla,
İlkay DEMİRHAN
Kullanıcı avatarı
ilkaydemirhan
 
Mesajlar: 297
Kayıt: Pzt May 30, 2011 9:53 am

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen ilkaydemirhan » Cmt Mar 16, 2013 8:02 am

Hamit bey tutkalı fazla sürmüşsünüz. Soğuyan tutkal jel kıvamına gelir ve parçaların kaymasına yol açar. Öncelikle çalıştığınız ortam soğuksa yada parçalar soğuksa tutkal jelleşmeye başlar. Bunu önlemek için tutkalı 60 derecede, ortamı en az 25 decerede tutmak gerekir. Parçaları da saç kurutma makinesi yada ısıtıcı tabancayla ısıtabilirsiniz. Parçaları ıslatacak kadar tutkal sürdükten sonra parçalar ve tutkal soğumadan mengeneye alırsınız ve parçalar kayma yapmaz.

Tutkal kararında ve kıvamında olmalıdır. 60 derece üzerine çıkarsa etkinliği düşer. Katacağınız su fazla olursa jelleşme hızlı olur buda parçaları kaydırır. Su az olursa kıvam yetersiz olur. Bunu anlamanın en iyi yolu bir tahta parçasıyla aldığınız tutkalı tahta parçası üzerinden tutkal kabına akıtmaktır. Akan tutkal damlamayacak ve iplik tarzında kabın içine akacaktır. En uygun kıvam budur. Akmazsa çok koyu demektir. Damla damla akarsa çok sıvıdır. Her iki durumda da işe yaramaz.

Saygı ve selamlarımla,
İlkay DEMİRHAN
Kullanıcı avatarı
ilkaydemirhan
 
Mesajlar: 297
Kayıt: Pzt May 30, 2011 9:53 am

Re: İlk Yayimin Yapimina Basladim..

Mesajgönderen hamitesen » Cmt Mar 16, 2013 8:34 am

İlkay bey merhaba.. Kivami bahsettiginiz sekildeydi.. Tutkal fazla gibi gorunuyor resimde ancak yapistirdiktan sonra kenarlarda bir kac aciklik kalmisti ozellikle uca dogru cok kucuk.. sonradan delikleri doldurmak icin ustu e doktum tutkali aralara girsin bosluk kalmasin diye..

Kayan ve resimde gorulen kotu yapismayi dun aksan o kismi acip temizledikte. Sonra tekrardan duzeltip yapistirdim.. Resmi yok su an ama daha duzgun oldu.. Hafif kuruma gerceklestirdikten sonra direk atese tutmadan ocakta hafif isittim ve tutkalin hafif jellesmesini saglayarak tum bosluklari doldurmasini sagladim..

Sabah kontrol ettigimde yapismanin cok iyi oldugunu gordum.. Tutkal neredeyse tamamen suyunu kaybedip yapismayi saglamis.. Mengeneden cikarmadim bakalim aksam ne halde olacak..

Saygi ile..
hamitesen
 
Mesajlar: 25
Kayıt: Pzt Şub 04, 2013 3:39 pm

Sonraki

Dön Yay Yapımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir

cron